Lägenhet!

Äntligen har vi hittat en lägenhet!:D igår gick vi oavbrutet i 6 timmar och letade lägenhet utan att nåt hände mer än att Anna och jag vart en aning deprimerad, vi hittade bara äckliga och snuskiga lägenheter som kostade skjortan, typ det dubbla mot för Sverige! Det var även extremt varmt och kvavt så jag svettades nog mer än någonsin förr, det gjorde ju inte direkt upplevelsen med munter och lyckad:p men tack Gud för vår pool som väntade så lydigt och inbjudande på oss när vi kom hem. Men idag hände det, vi hittade den, vi hittade vår lägenhet! Den ligger i samma hus som vi bor nu men 8 tr under så vår havsutsikt är numer historia, men glad är vi ändå för lägenheten är helt underbar! Lite dyrare än planerat men men sånt är livet, det blir ju alla fall hemskt  lött att flytta:D Idag ska vi ta farväl till vår utsikt och äta fajitas på balkongen..
I lördags var vi förresten ut första gången i Surfers och broadbeach, riktigt kul! Vi var ut med ett gäng svenska tjejer. Just ja, skolan också ja, dit var vi första gången på nån genomgångs grej i måndags, och det ni vad?! Det finns en bar i skolan! Det är ungefär vad jag upptäckt där än, lär nog gå dit och leta reda på nåt annat nån dag snart också för skolan är gigantisk så det kan nog bli en lätt förrvirring första dagen annars.. efter det var vi på en liten barrunda som va så kul så!
Har lite problem med internet än men löser sig säkert nån gång och bilder verkar det ju som att ni aldrig får se, men vem vet, plötsligt händer det! Kanske alla fall..
Det har till och med gått rätt bra med hemlängtan, jag har iofs bara vart borta en vecka, men den jag hade blev alla fall bättre efter att jag fick skypa med min lille mamma!
Nu är det nog lite pooldags så vi hörs!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0