Nycklar+Ida=dålig kombo

Jahapp så då är det klippt igen, blir så trött på mig själv ibland lär jag medge.. Jag är utelåst igen, jag börjar tro att jag har en mindre liten hjärnskada eller åtminstone en släng av alzheimers. Igår när jag låste ut mig var alla fall Anna hemma så jag kunde ringa ner henne och bli insläppt, men inte idag inte. Nu är jag alltså utelåst igen. Jag skulle gått i skolan hela dagen idag så jag gav mig av runt sju imorse medan Anna sussade så sött, eftersom jag råkade tappa bort en av våra nycklar i lördags så lämnade jag den andra hemma till Anna. På föreläsningen fick jag reda på att båda mina tutorials börjar först nästa vecka vilket innebar att jag inte hade någon föreläsning förrän kl 15. Yes tänkte jag så gick jag lycklig och glad och satte mig på bussen hem, för vad skulle jag göra i skolan i fem timmar.. Inte förrän jag hade hoppat av bussen och var typ tjugo meter hemifrån kom jag på att jag inte hade någon nyckel. Och eftersom frugan min är hemskt ordningsam och duktig så hade hon låst väldigt noga om sig innan hon gick. Men så tänkte jag jaja jag kan väl sitta och äta min matlåda med fötterna i poolen, men näe, då är den stängd idag. Så nu sitter jag i min ensamhet nere vid barbequeområdet och äter min matlåda och har helt otroligt trökigt! Det är typ två timmar till jag kan åka igen, what to do? Jag har ju iofs inget internet så kan inte lägga upp det här men jag kan ju gå runt och leta wifi, om ni har läst det här har jag antingen tagit mig i kragen och gått och letat eller så är jag i skolan igen och har bara suttit kvar och ugglat. Jag som hade tänkt att jag skulle passa på att göra en massa hemma innan jag skulle åka tillbaka, men icke!
Det regnar ju alla fall inte idag och det är ju hemskt bra!
Förresten! Jag var ju på surftävling igår! Skitcoolt! Det händer ju inte direkt var dag lär jag säga. Det var tydligen nån worldtour tävling så om jag hade känt igen någon surfare hade han/hon garanterat varit där igår. Det var skitmycket folk, bra väder och bra sällskap, med andra ord en grym dag! På kvällen var vi ut och åt på ett ställe som heter vapiano som tydligen finns i bland annat Sthlm också, man fick välja pasta eller pizza så gjorde dom ordning maten när man tittade, grymt!
För övrigt är det skitkul att skolan börjat, jävligt spännande och rätt skönt att få lite rutiner. Känns som det är först nu våra liv börjar här, innan har vi bara haft semester, inte för att det har vart allt för tokigt iofs.
Okej, tar tillbaka det där om att det inte regnar, för det gör det nu, snabba omslag ska ni veta!
Förresten så fyller världens bästa mamma år idag, jag hoppas att ni där hemma kramar och grattar henne en massa från mig! Önskar verkligen att jag var hos henne idag. Älskar dig mamma!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0