Springbrook National Park

Jag, Anna, Pernilla och Tore har hyrt bil så idag drog vi väg till en nationalpark, Springbrook. Lite motvilligt kan jag ju medge, tänkte lite som så att hur kul jan det vara att gå och titta på träd i en skog. Men nåt annat än surfers kan ju faktiskt va kul att se så jag följde ändå. vi började med fika så så långt var ju allt alldeles utmärkt, men så gjorde jag ju misstaget att läsa i nån guidebok och självklart så gick jag ju direkt på ormkapitlet. Oj sicket misstag! Fanns en väldans massa ormar och många av dom dödliga, det stod till och med att det fanns fler än vad man ville veta. Riktigt skönt att läsa faktiskt. Jag var ju inte direkt 100% avslappnad under resten av dagen kan jag ju erkänna. dom rackans kunde ju vara överallt, i träd fanns det tydligen både bruna och gröna ormar, i och runt vatten fanns det dödliga och blinda ormar och på stigarna fanns det enligt damen på cafét ormar som ville värma sig. Kändes ju helt hopplöst, men sörrni, inte en orm så långt ögat kunde nå på hela dagen. Iofs så lyfte inte jag blicken från marken i stort sett en enda gång av rädsla gör att trampa på en rackare eller se nån hänga och dingla i ett träd, sicken skräck! För övrigt så stod det förresten i guideboken att när det börjar bli kallare så va ormarna tuffare också och inte lika villig att hålla sig för sig själv, mkt lugnande bok faktiskt..
Men vi såg inget djur alls, lite tråkigt. Fast på vägen hem så såg vi en död känguru, det la ju iofs lite sordin på stämningen. Men ändå min första vilda känguru! Lite tråkigt att den blivit påkörd och dödad först bara..
Sen trodde jag att jag såg en giraff också men det var tydligen en uppstoppad dinosaurie. Vem har en sån i en hage liksom, hade ju vart troligare att kossorna hade en giraff kompis, men icke.
Men det var iallafall en supermysig dag och det var fint, åtminstone på det andra stället vi var på där det var nån natural bridge.
Imorgon skulle jag hängt med till nåt berg men lär nog vara hemma och plugga istället, tråkigt men välbehövligt..


Kommentarer
Postat av: Lisa Brändström

Saknar...

2012-06-17 @ 00:35:02
URL: http://lisabrandstrom.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0